Nina penda kizimkazi

16 maart 2015 - Zanzibar, Tanzania

Daar sta je dan,
midden in de allermooiste zee die ik ooit in mijn hele leven heb gezien!
Wat een prachtig eiland is dit toch en dan heb ik nog lang niet alles kunnen ontdekken.
Het eiland heeft zo veel meer te bieden als je geen toerist bent en op de meest lokale plekjes kan komen, zo heb ik de afgelopen twee dagen in kizimkazi gezeten. Het idee was om de zondag nacht bij een lokale man te slapen die ons dat aanbood voor bijna geen cent, dit hebben we natuurlijk geaccepteerd en zijn de ochtend vertrokken naar het zuiden. Als ik het heb over 'we', dan heb ik het over Gerda, Hanne en Leyla
- vrijwilligers van het project -
Mijn verwachtingen waren absoluut niet zoals het in werkelijkheid was. Dit is niet zomaar een hutje bij een lokaal mannetje van het eiland, dit is luxe, een hartstikke mooie bungalow! Hij heeft het maar goed voor elkaar...

Deze lieve man heeft in de avond heerlijk voor ons gekookt, de Afrikaanse keuken is zo slecht nog niet! Vroeg slapen.. Tenminste dat dachten we: Maandag ochtend om 5 uur opgestaan om naar de tuin te lopen zo de zee in want daar stond de boot klaar om op dolfijnen toch te gaan! Uiteindelijk zaten we de hele avond gezellig bij het kampvuurtje in de tuin, op het strand Swahili te leren. Na een korte nacht dan een geweldige dolfijnen Tour gehad en jaja... ik heb ze gespot!

Ik zal snel een nieuw  filmpje op YouTube zetten! Het was een geweldige ervaring en een ontzettend gezellig weekend. Maandag middag terug gegaan richting stone town om nog wat te eten en het weekend af te sluiten met natuuuuuurlijk een wijntje!

Oh wat is het vervelend hier...