Prison Island & Jozani forest!

22 maart 2015 - Zanzibar, Tanzania

Hi allemaal, daar ben ik weer!                                                                                   Hopelijk hebben jullie van mijn filmpjes genoten, je kunt ze altijd terug kijken op Youtube!

Het was een drukke derde week hier in Zanzibar maar oh zo leuk. Laat ik eens gaat vertellen over de uitstapjes die ik gemaakt heb deze week. Want zo ben ik naar Prison Island geweest samen met mijn Zanzibari vriend Saleh en naar Jozani forest.

Prison Island is een klein eilandje bij Zanzibar wat toch wel wat verleden heeft. Het eiland was onbewoond tot in de jaren 1860, toen de eerste sultan van Zanzibar, Majid bin Said en zijn twee Arabieren het eiland hadden betreed. Zij gebruikten het eiland als gevangenis voor de opstandige slaven voor het uit eindelijke doel namelijk ; het verschepen van hen in het buitenland of ze te verkopen op de slavenmarkt in Zanzibar's Stone Town. Een hele perioden later werd het eiland een populaire vrijetijdsbesteding resort voor de Europese bevolking en de plaatselijke inwoners van Zanzibar. Een gebouw, bekend als de Europese Bungalow, werd gebouwd in de late jaren 1890 om te voorzien in de vakantiegangers. Op het eiland is er nog veel van te zien ook al is er al veel opgeknapt. Ik had nog nooit in mijn leven zo een grote schildpad gezien, volgends mij überhaupt nog nooit.... die zijn namelijk wel allemaal te vinden op Prison Island wat ook super leuk was om mee te maken. In 1919 had namelijk de Britse gouverneur van de Seychellen een geschenk van vier Aldabra reuzenschildpadden gestuurd naar de baas van het eiland. Deze schildpadden snel gefokt en tegen 1955 waren dat er ongeveer 200 dieren! Ze kunnen niet zo heel snel lopen maar zodra het om kindjes maken gaat... Saleh heeft mij veel laten zien van het eiland en stone town en kon ook goed vertellen hoe het nou allemaal zat. Hele mooi dag.

De volgende dag ben ik met de hele groep naar Jozani forest geweest waar wij een tour hebben gedaan en door het grote national park zijn gelopen. Veel apen gespot en weer leuke foto’s en video’s kunnen maken, gelukkig! In dit park is namelijk de Zanzibar aap die nergens anders op de wereld te zien, ik wilde er eigenlijk eentje meenemen naar huis..

Aan het einde van de week hebben mijn Afrikaanse maten mij hun dans geleerd wat nog niet eens zo makkelijk is, wauw wat kunnen zij goed dansen, daar sta je echt van te kijken. Mijn zaterdag avond lekker de Europese toerist uitgehangen in een leuk restaurant en de hele avond gelachten met Lotte, Ellen, Krista en lekkere mojito's. Nu het weekend is zit ik lekker met een mango op de bank te luisteren naar de harde regenbuien die zich buiten afspelen.. helaas we moeten er toch aan geloven dat het regenseizoen hier begonnen is.

1. Oma Louiselouise.langelaar:
    22 maart 2015
    Geweldig om dit allemaal mee te maken. Zoiets vergeet je nooit meer zoiets moois en een heel andere cultuur leren kennen.