Safari time !

19 mei 2015 - Zanzibar, Tanzania

Wat gaan de laatste weken snel zeg, vooral als je om je werk uren alleen maar leuke dingen doet. Afgelopen week heb ik een hoop opdrachten voor mijn stage als producer in het project management afgerond waar ik heel blij mee ben! Met dat goede en vrolijke gevoel zijn Aicha, Denise en ik zaterdag vertrokken naar het vaste land. Ik heb daar een hele nieuwe kijk op Tanzania gekregen, het verschil tussen arm en rijk is zo ontzettend groot in Dar es Salaam dat je tussen alle hoge kantoor gebouwen, kleine sloppen hutjes hebt waar de hele familie met z'n alle gezellig in kan wonen. Op Zanzibar is dit ook maar vallen deze verschillen minder gauw op. Na een stukje gezien te hebben van deze stad zijn we de bus ingestapt naar een national park in Mgorogoro: Mikumi. eenmaal aangekomen in het hotelletje na een flinke busreis van 5 uur mijn ogen dicht gedaan voor 4 uurtjes slaap. Zondag ochtend was het game time! 05.00 uur in de ochtend werden wij gewekt om nog een uurtje naar het park te rijden en te starten met de safari die de hele zondag zal duren. Mijn allereerste safari, het was een super leuke dag en zeker de moeite waard. Ontzettend veel verschillende dieren gezien waaronder Giraffen, zebra's, olifanten, leeuwen en ga zo maar door. Leuk om te plassen op het territorium van een Giraffe omdat er geen wc in de buurt is en een stukje gelopen te hebben op het land van de zebra's. Helaas vonden de zebra's het niet zo gezellig dat ik te voet kwam en renden zij snel weg. Super happy dat ik van deze mooie ervaring veel foto's heb kunnen maken en deze zal ik met jullie delen op Facebook!

Het moment dat ik nu mijn blog aan het schrijven ben, heb ik een reis van 10 uur achter te rug uur en bevind ik mij zee ziek in de boot naar Zanzibar.. Ik heb een ontzettend stijve kont van het zitten en heb het wel een beetje gehad nu met al dat reizen. Vooral als er naast je iemand zit die ontzettend stinkt!!!  Als we terug zijn in Stone Town Zanzibar sluiten we dit avontuur af met een drankje en een hapje in de tappas bar. Ik proost op de zebra's olifanten en giraffen die goed op de foto wilde staan voor mij en dat ik vanavond lekker me stapelbed kan inrollen.

1. Opa Cees:
    20 mei 2015
    Lieve Manon;
    Wat heb jij een fantastische stage in je opleiding gekregen. Niet alleen vaktechnisch maar iets waar je je hele leven op terug mag kijken. Tot spoedig ziens!!!!