Ja daar zijn ze dan!

16 april 2015 - Zanzibar, Tanzania

Wat een ongelofelijke leuke, gezellige en liefde volle week heb ik achter de rug. Zondag 5 April kon ik eindelijk mijn lieve ouders na een maand weer in mijn armen nemen. Toen ik ze rond 00.30 uur door de douane zag komen op het vliegveldje in Zanzibar had ik het op het sprinten gezet, wat was het fijn om ze weer te zien!

Buiten alle details hoe veel ik van ze houd en hoe lief ik ze wel niet vind dat ze zijn langs gekomen zal ik even vertellen in kort waar we zijn geweest.
De eerste avond/nacht zijn we naar het Zanzibar Coffee house gegaan waar we overnachten. De onrust was nog aanwezig en we zijn in het donker door Town gaan lopen, natuurlijk verdwalen we weer. Ja, ik zat er al langer dan een maand maar toch al die kleine straatjes.. daar ben ik niet zo sterk in. Uiteindelijk terug bij het hotel heerlijk geslapen en de volgende dag begon het avontuur echt. Eerste dag met mijn ouders in Stone Town gebleven, dag twee zijn we naar Chukwani gegaan om te zien waar ik dan deze drie maanden woon, zo konden mijn ouders ook de meisjes ontmoeten met wie ik leef. In de na middag zijn we de populaire spice tour gaan doen, als je je in een van de specerijen eilanden bevind is dat natuurlijk wel een must. Het was geslaagd en erg leuk om te zien, aanrader voor als je van plan bent ooit naar Zanzibar te komen.

Dan dag 3 alweer, we waren in Jambiani, een rustig dorpje in het oosten van het eiland wat ons een beetje té rustig was waardoor we de dag daarna naar Pajé zijn vertrokken, het dorpje er vlak naast en daar twee nachten aan het prachtige strand hebben geleefd in een super mooi hotel. Ná deze twee dagen zijn we vertrokken in de ochtend naar het noorden van het eiland wat een auto rit van twee uur zeker wel waard was. Nungwi, in het topje van het eiland met een prachtig strand en een mooie rits van hotels en restaurants. Ook hier hebben wij ons weer kunnen vermaken met wéér lekker veel cocktails, wijntjes en heerlijk eten. Waarschijnlijk had je ook niet anders verwacht...

Helaas komt er ook een keer een einde aan de mooie week. Zondag ochtend zijn we met zijn drieën terug gegaan richting Stone Town en daar nog lekker geslenterd en terrasjes gepakt, want ja.. het zonnetje schijnt en het is warm, goed excuus voor een lekker wijntje.. toch?

Maandag was de laatste dag met mijn ouders. In de middag hebben wij nog een lekkere lunch gehad bij Living Stone aan het strand. Papa maakt overal weer vriendjes en zo ook de eigenaar van het restaurant, zo bleef het niet alleen bij even een lunch maar ook de cocktails, shotjes en de drie flessen wijn die we kregen zo midden op de dag schoten in als een bom. Na deze gezellige lunch moesten we er echt aan geloven om de koffers te pakken en richting het vliegveld te gaan. Dag papa en mama, tot over zes weekjes. Jullie mogen alvast af gaan tellen, dat doe ik voorlopig nog niet want zit wel lekker op mijn plek maar ga jullie wel missen!!!

Een super week gehad die erg snel voorbij vloog, de foto’s van deze week kun je terug zien op mijn facebook in het foto album ‘Mijn reis in Zanzibar’. Weer bedankt voor het lezen, ik waardeer dat echt, helemaal leuk!