Hakuna Matata

10 maart 2015 - Zanzibar, Tanzania

De nieuwe werkweek is weer van start gegaan en ik ben klaar om het project weer goed te promoten! Allereerst wil ik even zeggen dat ik het hartstikke leuk vind dat jullie mij op deze manier volgen, steunen en toevertrouwen. Dit waardeer ik echt enorm en heb ik er vertrouwen in!

Vandaag ben ik hier naar een school geweest in de omgeving waar we zitten, namelijk Chukwani. De school is opgezet en gesponsord door Unicef en dat verklaarde al best een hele hoop! Het gebouw zag er keurig uit en de enorme stoet kinderen allemaal netjes in uniforms. Wat me wel telkens opvalt is dat je hier als blank, blond meisje enorm veel de aandacht krijgt en wordt aangezien als een toeristische attractie, ze vinden het helemaal leuk dat je een kijkje komt nemen en dat laten ze ook merken. Erg veel waardering. Het verbaast me iedere keer weer hoe de mensen hier leven, de gewoontes en behoeftes. Het cultuur verschil is zo bizar groot!

We hebben enkele kinderen ontmoet vandaag met een mentale bepekring waarvan we morgen de ouders gaan ontmoeten, dit is een hele goede start voor ons project. Met de dag komen meer mensen erachter wie wij zijn en wat we aan het doen zijn, zo stond er gisteren een vrouw voor onze poort die vernomen had dat wij hier wonen om te vragen of we misschien konden gaan samen werken en wij ook een kijkje wilde nemen bij haar centrum voor kinderen met een beperking. Morgen gaan we dat dus allemaal doen, er staat weer een vol dagje op de planning! We sluiten de dag af in het zwembad met 34 graden, een wijntje en een heerlijke maaltijd!

Het kippen nieuws :Allemaal verdwenen!! Nee.. niet geslacht, gewoon ontsnapt of weggestuurd door onze tuinman Justin. Helaas dan toch afscheid moeten nemen van Hendrik, Kees, Mary en de rest, achja Mary wisten we toch eigenlijk al geen raad meer mee!

1. Oma Louiselouise.langelaar:
    10 maart 2015
    Bedankt Manon voor dit leuke verslag zijn we blij mee
  2. Marcel selier:
    10 maart 2015
    Leuk om zo af en toe te lezen hoe het jou daar vergaat. Je bent er nog maar kort maar volgens mij is het een super ervaring. ;-)
  3. Opa Cees:
    13 maart 2015
    Lieve Manon;
    Ik geniet ervan als ik jou zo heerlijk bezig zie met de kinderen en je collega's. Volgens mij heb je het best naar je zin. Wat doe je op de dagen dat je vrij bent gaan jullie er dan met een paar opuit,bv. naar het strand of iets dergelijks. Gebruik de eerste weken goed om je te orienteren op mooie dingen en vooral de prijs die ze van je vragen. Moet je op Zanzibar ook afdingen op de spulletjes die je wilt kopen? Het is nu kijken kijken en (nog) niet kopen. Als je jezelf goed georienteerd hebt ga je je centjes pas uitgeven. Uit de plaatjes die ik bij Oma op facebook zie zijn de stranden prachtig en de zee erg mooi blauw. Manon geniet ervan deze korte tijd dat je op Zanzibar zit!!!!!

groetjes Opa XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
  4. Oma Louiselouise.langelaar:
    16 maart 2015
    Hoi Manon. Ik heb weer genoten van je mooie reisverhaal.
    Geweldig om dat allemaal mee te maken. En wat een aardige man die het jullie aanbood om in zijn villa de nacht door te brengen en jullie zo een gezellige avond hebben gehad. Was het een local of kwam hij ergens anders vandaan. Zo gaan drie maanden wel snel voorbij als je zoveel meemaakt.
    Groetjes van oma Louise.